Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2007

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Πιστεύω ότι τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε όλοι μια

προσπάθεια αλλαγής της οπτικής αλλά και της λειτουργικότητας του χώρου όπου ζούμε, με τη Δημοτική αρχή να φαίνεται στην αρχή ότι θέλει να προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς σε μια ιστορική αποκατάσταση της ανάγκης για μια πόλη όμορφη όπως θα την θέλαμε. Ήμουνα από τους πρώτους που επικρότησαν αυτό το ξεκίνημα, πιστεύοντας ότι οι πεζόδρομοι θα έπρεπε να αναβαθμισθούν αν και σταδιακά θα αρχίσουν τα μπαλώματα με τους αγωγούς αερίου.

Η αλήθεια είναι ότι από την πρώτη στιγμή κάτι φάνηκε να μην στέκει καλά… Ο τύπος που επιλέχθηκε όσον αφορά τα πλακάκια που από την πρώτη στιγμή άρχισαν να χάνουν τα πετραδάκια και φυσικά προμηνύοντας το θλιβερό φαινόμενο που θα αντικρίζουμε σε πέντε με δέκα χρόνια σε μια περιοχή όπου τον χειμώνα μπορεί να έχουμε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το καλοκαίρι πολύ υψηλές σε συνδυασμό βέβαια με το υγρό κλίμα της πόλης. Ερώτηση πρώτη λοιπόν τι προδιαγραφές υπάρχουν για το συγκεκριμένο υλικό για το οποίο να σημειωθεί ξοδεύτηκαν και θα ξοδευτούν τεράστια ποσά; Ερώτηση δεύτερη ποιος είναι ο λόγος που επιλέχθηκαν κράσπεδα από τσιμέντο με μια διάρκεια ζωής 20-30 χρόνων και όχι από πέτρα που μπορεί να κοστίσουν παραπάνω αλλά σίγουρα η αντοχή τους είναι υπερπολλαπλάσια…; Ήδη αν προσέξει κανείς τα κράσπεδα που τοποθετήθηκαν την προηγούμενη δεκαετία εμφανίζουν προβλήματα.

Τώρα κατά πόσο ωφελήθηκε η τοπική οικονομία από την αγορά των συγκεκριμένων υλικών είναι κι αυτό ένα θέμα που ακόμα προβληματίζει πολλούς.

Όμως το πλέον σοβαρό ζήτημα που θα πρέπει να μας ανησυχήσει όλους είναι οι παρεμβάσεις που γίνονται όχι απλά για τη διόρθωση ή την κάλυψη των πεζόδρομων αλλά η λογική που διέπει αυτή τη στιγμή τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο όσον αφορά την εξαφάνιση χώρων στάθμευσης των αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης. Επανειλημμένως έχει ακουστεί ο Δήμαρχος να λέει ότι θα διώξει τα αυτοκίνητα από το κέντρο. Πιστεύω όμως ότι η απόφαση είναι συλλογική του Δημοτικού Συμβουλίου οπότε οι ευθύνες για κάτι τέτοιο δεν είναι απλά προσωπικές. Το να φύγει το αυτοκίνητο σήμερα από το κέντρο σημαίνει ότι θα φύγουν και οι άνθρωποι, οι πελάτες των καταστημάτων και κατά συνέπεια τα καταστήματα. Ακόμα το να φύγουν τα αυτοκίνητα σημαίνει ότι θα φύγουν και οι κάτοικοι των πολυκατοικιών του κέντρου γεγονός που σημαίνει υποβάθμιση της αξίας των διαμερισμάτων και εγκατάσταση κυρίως φτωχών οικονομικών μεταναστών που το πρώτο διάστημα δεν κατέχουν αυτοκίνητο. Εν ολίγοις υποβάθμιση των οικιών του κέντρου και ότι αυτό συνεπάγεται για τη συντήρησή τους.

Στις τρεις οδούς Σκρα, Παπανδρέου και Λαμπριανίδη με τι παρεμβάσεις που έγιναν από τις 300 περίπου θέσεις αφαιρέθηκαν οι 100! Αν αυτό δεν είναι πλήγμα για την αγορά της Δράμας τότε τι είναι; Καλλωπισμός για να βλέπουν οι τουρίστες πόσο όμορφη είναι η πόλη; Ομορφιά και ποιότητα πρέπει να συμβαδίζουν με την καθημερινή ανάγκη. Αν οι πολυκατοικίες όταν έγιναν δεν είχαν υπόγειους χώρους στάθμευσης, αυτό δεν σημαίνει ότι σήμερα θα πρέπει να εγκαταλειφθούν ( εκτός και αν η Δημοτική αρχή έχει κάποια λύση που ακόμα δεν την ανακοίνωσε…) Αν πριν να ξεκινήσουν οι όποιες παρεμβάσεις είχαν δημιουργηθεί χώροι οργανωμένοι στάθμευσης αυτοκινήτων τότε τα δεδομένα θα ήταν διαφορετικά όμως αυτό δεν έγινε.

Εν ολίγοις σήμερα δεν μιλάμε για βελτίωση των όρων ζωής αλλά για ουσιαστικές επεμβάσεις στην οργάνωση της οικονομίας της πόλης. Πότε αποφασίστηκε λοιπόν η μετακίνηση της αγοράς και σε ποια μυαλά βρήκε λύση η λογική να στέλνονται οι πελάτες των καταστημάτων στο κατά κύριο λόγο πολυεθνικό πολυκατάστημα έξω από την πόλη με τον μεγάλο χώρο στάθμευσης και χωρίς τον κίνδυνο του τροχονόμου;

Αν λάβουμε βέβαια υπ όψιν ότι σε λίγο καιρό θα μπουν και παρκόμετρα για τους λιγοστούς πελάτες του εμπορικού κέντρου τότε είναι που θα φύγουν και οι τελευταίοι και το όνειρο του Δημάρχου για μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα ( και κατά συνέπεια χωρίς ανθρώπους) θα έχει γίνει πραγματικότητα. Όσο για τα άδεια καταστήματα θα μπορούσε να τα κάνει ζωολογικό κήπο να βάλει κάθε είδους ζώα να έρχονται να τα βλέπουν οι τουρίστες (είναι κι αυτό μια ιδέα).

Οι παρεμβάσεις όμως συνεχίζονται απ ότι φαίνεται με αμείωτο ρυθμό και στην περιοχή απέναντι από τον κήπο όπου τα αυτοκίνητα πρέπει να φύγουν. Βέβαια εκεί θα έχουμε άλλα παρατράγουδα όπου οι κάτοικοι των διαμερισμάτων θα μπορούσαν να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στον κοινόχρηστο χώρο, δηλαδή ανάμεσα στα καθίσματα των καφετεριών ή μπροστά από τις προθήκες των καταστημάτων όπου ήδη δημιουργούνται τεράστια προβλήματα με άγνωστες συνέπειες…

Ο προηγούμενος Δήμαρχος έκλεισε την πλατεία για να κάνει καφετέρια δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Τώρα βλέπουμε μια συρρίκνωση των χώρων στάθμευσης με παράλληλο χτύπημα της οικονομικής δραστηριότητας του κέντρου. Την ίδια στιγμή έχουμε την εγκατάλειψη του χώρου της Αγίας Βαρβάρας στα όσα είχαν γίνει επί Σωκράτη Δημητριάδη. Μήπως κάποια στιγμή θα έπρεπε να μάθει και ο πολίτης πως σκέφτεται η Δημοτική αρχή και πως οραματίζεται την λειτουργία της πόλης; Υπάρχουν σκέψεις για μετακίνηση του εμπορικού κέντρου και τι σκέφτονται να κάνουν με τους χώρους του υπάρχοντος; Ποιο ρόλο στα μυαλά των υπευθύνων θα παίζουν τα μικροκαταστήματα αν πιστεύουν στην ύπαρξή τους και ποιο τα πολυεθνικά πολυκαταστήματα; Τι βλέπουν να γίνεται με τα πάμπολλα διαμερίσματα του κέντρου που για την εφορία μπορεί να έχουν μεγάλη αξία αλλά η πραγματική τους θα είναι κατά πολύ μικρότερη; Όλα αυτά έχουν τεθεί στο τραπέζι της συζήτησης ή απλά ο καημός είναι να φύγουν τα αυτοκίνητα;

1 σχόλιο:

0comments είπε...

Πάντως από Αυτοδιοικητικές αρχές, ψωνίζουμε από σβέρκο, στη Δράμα!